Wednesday, March 3, 2010

the tRuth is Out there!!


salam..

alhamdulillah....
seriously, aku sangat tak sangka..
dan aku sangattttt lega...
lega sebab selama ini, hati bukan prasangka..
lega sebab apa yg ku 'baca' benar belaka..
bukan sekadar bisikan syaitan yg mahu merosakkan manusia..huhu..

dan kebenaran itu datang dengan 1 fakta baru bagi aku..

tak semua orang yang kita rasa senang bersama mereka, disenangi orang lain...faham x ayat aku?
maksud: contoh kita rasa ok je kawan dgn org2 ni...tapi, rupa2nya, ramai juga yang xsenang dengan org2 yang kita kawan tu...yerp..

tapi pada aku...tu subjektif..mcm aku, aku memang tak pilih kawan...kawan je yang salu pilih aku..hahhahaha....siyesssss...
kalau orang yang betul kenal aku, akan tau, yg aku xpernah meletak sebarang ukuran untuk jadi kawan aku...cukupla dengan benar2 menjadi kawan...so..aku kawan jela dengan sesape, melainkan orang tu yang taknak kawan dengan aku dulu...titik!

berbalik pada kebenaran tadi..
well...selama ni aku xpernah nak cerita kat sape2 apa yg aku nampak, terkena, dan baca dari sikap seseorang ni..
kalo ada pun, aku cerita kat blog je...kira tak ngumpatla sebab korang yang baca tak tau pon sape kan??heheheh...
kadang2 aku rasa sedih dan takut..
yela..kot2 hati aku yang kotor sangat sampai boleh 'rasa' benda2 macam tu...
apatah lagi, kalo aku ber'rasa' itu dengan orang yg kelihatannya baiikkkkkk aje dpn manusia huhu...jadi aku abaikan saja 'rasa'2 itu...abaiiiiii...
tapi aku bukan jenis suka mencari salah orang dengan sengaja...tapi terkebetulan, ALLAH sering menunjukkan kebenaran pada aku, biar saksinya sekadar 1,2 orang hehehe...alhamdulillah..

tapi..sekarang hati aku lega..
sbb sebenarnya, mmg begitu sikap dia...yg hanya orang2 tertentu je akan sedar..
ini diakui sendiri oleh someone yg benar2 kenallllll dengan dia..
itupun secara xsengaja, Allah nak tunjuk kuasaNYA...maha suci Allah..

aku tak kisah kalau aku yang sering disalahertikan...kini aku benar2 xkisah..
mungkin muka xcukup cantik...mungkin kata2 xcukup manis..
maka bila berlaku sesuatu, akulah antagonis heheheh....xpelah..
sebab aku benar2 yakin...ALLAH itu ada...dan tahu kebenarannya...

seriously aku lega...dan aku dah tak kisah...
selama ni pun dah tak kisah dah ehhehehhe....

cuma aku doa...biarlah tiada orang lain juga terkena seperti kami2..mungkin kami2 yg tak bernasib baik je terkena....
dan aku doa dia bahagia, gembira dan berjaya dengan cara dia....
dan aku doa.....aku dijauhkan dari sikap2 seperti itu...nauzubillah min zalik!!


p/s: saya lebih rela jadi harimau yang digeruni orang dari dianggap panda yang comel rupanya anjing yg perlu disamak huhuhuhuhu~~

2 wiSdom of WordS..:

Ayunie Ramli said...

laaaa, sabar sabar... <3

dyanamastor said...

kikiki~~sabar je slm ni kak...tp rs besh sbb da tau da real truth hehehehhe~~ (^_^)