Friday, March 26, 2010

reaLiti sekaraNg...

hehe...
tadi tercuri dengar orang cakap kat kawan dia...
wktu ni kat satu kedai yang lokasinya dirahsiakan...
lebey kurang macam ni la..
"ishh...boleh x dia cakap aku sensitif sgt...sbb benda kecik aku terasa. Kira aku baikla bgtau dia aku terasa...dia xtau, kwn2 baik dia yg kunun 'x sensitif' sgt tu, bila terasa, mengumpat2 dia kat belakang...at least, aku nk elak mengumpat la aku bgtau terus terang..."

hahahha...well..aku rasa sebenarnya, manusia zaman sekarang ni ramai je macam tu..
bila kita berterus terang tentang sesuatu yang menyinggung perasaan kita, orang label kita ne sensitif...senang kecik hati...bla bla bla..
tapi..percaya atau tidak..orang2 yang konon2 xsensitif...xsenang kecik hati tu..
kebanyakannye lebih mudah mengambil jalan dengan mengumpat2 belakang je bila dorang terasa....
xsemua la..kita kena bersangka baik...
tapi kebanyakan la...
hatta kawan baik sendiri pun...

apa2pun....nauzubillah min zalik..
aku kalau baik dengan orang...walau xrapat..
aku xkan mengumpat dia..kalau ada pun, aku cuba lapik2 huhu...
sebab pada aku, macam something yang sangat xbaik mengumpat orang yang kawan dengan kita..hehe..
so kadang2 kalo aku terasa, aku bagitau je..or kasi hint..
then, mmg cnfirm r kena cop sensitif..lantakla...at least aku jujur..
dosa yg bertimbun2 nak dihisab tu pun da byk...xkan aku nak tambah dgn dosa mngumpat n talam dua muka...huhuhu...nauzubillah..
tapi semua depend on individu la...aku just cerita aku hehe..

hehheh...after all...mungkin itulah realiti akhir zaman..
'ISLAM is the way of life' hanya satu cogan kata...hanya beberapa je yg betul betuuuuuuuuul mengamalkannya..aku pun byk cela2 perlu dibaiki.....hermm...

2 wiSdom of WordS..:

Aliesha Kirana said...

isk..isk... insaf...ella pn byk mende yg perlu diperbaiki...sama2 kita memperbaiki diri... betulkan yg biasa, biasakan yg betul...eehehehe

dyanamastor said...

betul3!!
sama2 kita betulkan dr ea..huhuhu