Wednesday, March 10, 2010

aDa dan tiaDa..

aku pernah dalam situasi itu..
sampai makan xsempat..hampir gastrik pun ada..
terburu2..terkejar2..
dalam masa yang sama kerja sendiri pun tertinggal..
saat itu..kau di mana?
tapi kini...rasalah..
bukan kah itu yang kau mahu..
lgpun, kau juga ada tempat mengadu kan???
tempat memohon simpati..bukan seperti aku dulu..
xde pon orang pernah caKAP "kesian dyana, mesti lapar kn?"hahhaha....
jd bila kini..
maka aku hanya dapat tersenyum..ckp padan muka tu sgt xbaiklah


saat ada pon bagai tiaDa..
biLa tiada pastilah laGi tiada..
jaDi apa nak kisah???hehhehe...

sekurang2nya..bila pegi tempat baru..
aku da sedia untuk berjumpa dengan manusia yang lebih pelik perangainya..
mungkin lebih besar dugaan..
tapi aku akan bersedia..
dan sekurang2nya..mereka orang yang baru kukenali..
bukan orang yang sebelum ni ku anggap kawan...
tapi..masih meletak harapan..moga aku diperkawankan dengan orang yang baik2..
benar2 baik luar dan dalam..

aku xsempurna..aku tau..tapi aku sentiasa cuba menjadi orang berguna..
cuba menjadi orang yang baik..
yang menjauhi mengumpat..
yang menjauhi sikap berkawan kerana kepentingan..
serta perkara2 lain..
aku berusaha..
sebab tu sedih bila people misjudge me..
apa aku nak buat bila aku offer pertolongan orang xnak?
apa aku nak buat kalau aku offer kebaikan orang tak nak?
dan orang lain pulak...terus judge aku yg memang xnak membantu....
terus kata ku ni tinggalkan kawan.....pelik x?
nak aku cerita ke apa sebenar2nye yang berlaku?
so terima aksihla pada orang yang buat orang lain fikir lain kat saya..
terima kasihhhhhh sgt...hanya ALLAH SAJA YANG MAMPU MEMBALASNYA...

jujur cakap..dulu xpandai bertindak kejam...
tp selepas sering diperlakukan dengan kejam...aku terbelajar la jugak..
so nak buat macamana...
ermm..hijrah ye dyana!!
hijrah!!


0 wiSdom of WordS..: