Wednesday, March 24, 2010

hiJrah...dan kawaN..

salam..
sebelum ne..sentiasa doa..
andai hijrah yang terbaik untukku..
bukakanlah peluang itu..
namun..dalam hati tau macam x ada pilihan..
sebab...dulu, option utk hijrah adalah..
1. tukar supervisor...tapi aku xnak sebab nanti orang bersangka buruk dengan supervisor aku...maklumla, sblm ni da ada bberapa kes lari huhuh...jujur ckp, aku bkn nak hijrah sebab xtahan dgn supervisor..bukann..
2. buat projek kat lab laen...ne ada peluang..sbb tu rs macam best bila prof kata ley buat kat USM walaopon ada yg kata kejenye susah...

tapi....xpernah bayang akan dapat hijrah terus ke tempat baru...
alhamdulillah....
peluang datang di saat yang sangat xdisangka..
saat yang aku benar2 putus harapan..
hati betul2 xmampu hadir lg kat lab itu...ermmm....

ye..aku sedih sikit...
kat UPM ni..sepanjang 3 tahun degree, 1 tahun Ra..1 tahun Master...
banyak orang aku jumpa..
ada yang betul betuuuuul kawan....
ada yang kawan setakat kawan...
ada yang xberapa nak kawan...
juga...putus kawan pun aku terbelajar kt UPM..
tp...aku cm nk ckp ttg kwn yg betul kwn..
yang selalu comfort aku time aku sedey...
yang sudi nak gembirakan aku time aku down...
yang sudi nak tegur aku kalo tersilap..bukan dgn ngumpat2 blakang huhu..

td chat sekejap dgn sorg kwn MTM aku..
aku maklumkn ttg hijrah aku ne..
mcm sebak lak bl dia ckp pasal hubungan kitorg..
yela..aku pon da anggap dia mcm abang..
saling tolong2 time sush..
walaupun xla kerap jumpa..tapi tetap ingat dalam hati..

jujur aku cakap..aku anggap semua orang kawan..
melainkan kalau dia buat benda yang buktikan dia xnak kawan aku..
just like a quote "everybody is a friend, until they prove it otherwise"...
so..bila aku anggap kawan..aku sayang kawan aku..
xkisahla kalu xrapat sgt ke..ape ke..
sbb tu mcm terpilu sgt bile "they prove otherwise"..
tp xpela....moga yg 'they' tu diberkati Allah sentiasa..

so..ada ckit sedey la nk tinggalkan UPM..
tp selebeynye..sangat hepi alhamdulillah..
so nak kongsi 1 video..
arashi nyanyi lagu besday utk matsumoto, wktu dia turn 20..
nino yg cipta lagu ni...
jujur ckp..sebak sangat..(aku la) hehe..
sebab tersentuh sangat dengan friendship dorang...huhu..
so..enjoy ea!!

0 wiSdom of WordS..: