Wednesday, December 16, 2009

eNjoyfuL..exHaustiVe..and aDventuRous weekeNd..




salam..

hujung minggu lepas, aku dan kawan2 ke Jitra, Kedah.
Menghadiri kenduri kahwin K. Aliey dan A.ajib...
Mereka ni aku kenal waktu aku MTM dulu..
kami pergi 5 kereta semuanya..
1. MyVi - Babad
2. MyVi - K. Chikah
3. Savvy - shaye puNye
4. Kembara - Masirah
5. CRV - Jenan

so..kami bertolak 11hb tu lebih kurang pukul 8 dari Masjid UPM..
sampai RnR Tapah dalam 10 lebih2...
dalam 20-30 minit sambung perjalanan, ditakdirkan Allah, Kembara depan kami keluar asap banyak2 (apa punya ayat daaa)..
waktu tu 1 myVi dah terlepas...dan 4 lagi kereta berenti bersama..
setelah diperiksa..ada masalah radiator..maybe pecah..
yg pasti kembara xmampu mengembara..
setelah persetujuan dicapai, YB, ketua rombongan decide untuk hantar gadis2 ke hentian simpang Pulai bersama 3 lelaki..manakala CRV yg dinaiki lelaki2 gagah stay bersama Masirah dan Kembaranya..huhu...
maka, savvy dan myvi k.chikah pun bergerak ke simpang pulai, sementara menunggu rakan2 menyelesaikan masalah..
Jujurnya waktu ni, aku xrasa apa2 pun. Yela, bila konvoi, pasti akan ada dugaan yg xdapat dielak, xpatut salahkan sape2. Hati tenang je, cuma risqaukan Masirah sebab dia sorang je perempuan yang tinggal..tapi memandangkan pakwenye, serta rakan2 kami yg gagah juga ada, maka kerisauaan itu dapat dipudarkan...

hampir 4-5 jam juga xsilap aku kami menunggu...
Ayah yang di Ipoh juga xmampu memberi bantuan memandangkan kereta Mas hanya boleh tow samapai Gopeng je huhu..akhirnya, CRV bergerak, meninggalkan Kembara, Masirah dan Aswad di Gopeng..

kami meneruskan perjalanan dan berhenti di perhentian Gurun. MasyaALLAH, punya ramai manusia. Nak solat pun kena beratur..toilet pun...sampai kami membatalkan hasrat untuk 'berkumuh' hehehehe...tapi solat kena juga sebab surau seterusnya hanya dapat ditemui dalam masa sejam, sedangkan waktu itu telah pun 6 lebih..

kemudian, rombongan kami menghantar k.rose untuk di'fetch' oleh aie, hehe kat Tol Pendang.
Selesai sahaja, kami pun bergerak ke rumah kenduri...sampai pukul 10 lebih kurang, bergegas2 siap untuk majlis tunang huhuhu..tumpang bilik adik pengantin, manakala yang laki2 kat masjid huhuhu..

PENDEKKAN CERITA..

1. sepanjang perjalanan pergi - wan (kwn shaye) drive, saya sebagai co-driver langsung xtidur, siyess...
2. kat rumah kenduri - banyak perlu beri bantuan yang x diduga..tapi xpe..ikhlas membantu mesti ada biarpun xdiberitahu awal2 huhu..
3. waktu beberapa jam nak kenduri - ada eksiden langgar lari, nauzubillah. Pakcik naik motor kena langgar Pajero. Meninggal. n Pajero tu siap naik divider untuk lari ke jalan sebelah sana..ish3...moga orang tu xaman dan tenteram, seterusnya ngaku kat polis..huhuhuh
4.banyak plan xdapat buat, xdapat jalan2, xdpt cr makan2, tapi xpela, da xde rezeki..membantu rumah pengantin itu lebey baek..wink2..
5. waktu balik lak, berpecah, 2 kereta nak gerak awal..tapi akhirnya kami bersatu juga, kerana CRV terpaksa singgah P.Pinang...kenapa?
6. ni sebabnya, sorang kawan kitorang, idan, keracunan makanan, sian sangat2..kena cucuk 2x katanya...kalu wan xde meting mengejut kul 8, sudah pasti kami juga follow CRV ke Penang huhu..
7. savvy akhirnye sempat membuntuti myVi masirah (lupa, masirah dapat myVi lepas kembara rosak huhu)
8. saya drive dalam 1.5 jam...selebihnya wan, kerana bawa 120 km/h pun boleh kena cucuk..huhu...dorang bawa baper??huk3..
9. seriously..rasa sangat senang, biarpun banyak dugaan...bayangkan perjalanan pergi amik masa 12 jam..langsung xtidur, dugaan macam2 pergi balik, tapi xrasa marah ke, sesal ke..terima je..
10. sangat terharu sebab ada kawan2 yang sangattttttt xpentingkan diri..sangat setia dalam berkawan...sangat happening...
11. sampai UPM kul 3 pagi lebih kurang..cek sume kawan2 da sampai mana...tahan dulu tidur sebab takut terlepas subuh, lepas subuh, kul 7 baru stat tido..dan pukul 11 baru gi lab huhu sebab ada kerja wajib disetelkan..
12. kul 5.30 ada dinner talk kat bukit kiara...mata macam panda, tapi masih bertahan..lala
13. balik dr dinner talk...solat..tido...solat subuh...tidooooooo...sampai kul 12 lebih...ish3...recharge...
14. begitulah kisaaaaahhhhhh............

p/s: sangat berterima kasih xterhingga kepada semua yang membantu, yang menunggu, yang memudahkan urusan, juga salutation untuk ketua rombongan, YB a.k.a. Fadzly Ashraf (^_^)

0 wiSdom of WordS..: