Wednesday, September 9, 2009

poLitical thiNgs...

salam..

jujurnya...dari segi politik...aku xsebelah mana2 pihak...
dua-dua lebey kurang je dr sg amalan politiknya...
POLITIK=KOTOR...yess...

tapi ni sekadar berkongsi...sebab aku xsuka isu ni...benda boleh selesai dengan baik...
sama macam yang di Pulau Pinang itu..
aku xsuka bila benda ni jadi...
sebab...bila yang 'sana' berdemonstrasi...habis kena maki, kena sembur...
dikata bodoh...
tapi bila yang ini...dengan mempersendakan TAKBIR kepada TAKE BEER...ini dah MELAMPAU...
SERIUS MELAMPAU!!!
sekali lagi...aku xmenyebelahi mana2 pihak...sekadar berkongsi maklumat..
maklumat yang aku dapat menerusi email...bacala dan fikir...tak perlu komen pun xpe..

-= aku da delete maklumat ini....hanya untuk bacaan sementara=-

kalau nak baca juga...

sila ke LINK ini ea...

p/s: walaupun maklumat tu mengata yg 1 lagi...aku jujur mngatakan..aku xsebelah mana2...aku cuma nak kasitau...yang kerana politik, pelbagai sandiwara dan cerekarama boleh dilakukan...mana2 pihak pun....wALLAHua'alam...


2 wiSdom of WordS..:

admin said...

nk btulkn sket je pemahamam encik..
POLITIK=KOTOR...yess... <-SALAH

sbnrnya politik bukan kotor tapi org dalam politik yg buatkn politik tu kotor...
sbnrnya politik adalah agama...
cuba bertanya pd org2 alim atau ustaz...

dyanamastor said...

terima kasih atas komen..
saya tak maksudkan politik itu kotor...tanda = hanya simbolik..
malah kalu nak melihat ayat....ayat POLITIK ADALAH AGAMA juga tidak benar...
kerana POLITIK ADALAH SEBAHAGIAN DARI AGAMA...keutuhan dan kemenangan agama juga bergantung pd politik...
saya cuma menyampaikan, pandangan sy politik itu kotor..terpulang pd pemahaman anda bgmn..
kerana memang ada kes di mana orang yg ikhlas berjuang tapi akhirnya gugur pegangan selepas masuk politik...
dan sy juga tidak langsung menyebut politik itu tidak perlu kerana sy juga pernah terlibat dengan politik...
disamakan dengan MELAYU=MALAS..bukan semua melayu iru malas...tapi persamaan itu menggambarkan kebanyakan sikap yg DILIHAT dan DIPAPAR...
apa pun..terima kasih atas komen admin...wallahua'alam...