Thursday, July 2, 2009

Michael Jackson lagi...



macam aku cakap....aku bukan peminat setia...
habis kenapa dah 2 entry termasuk ini tentang beliau????

Secara jujurnya...aku suka..
kalau di akhbar ada cerita dia...aku baca..
kisah hebatnya...
kisah tuduhan molester nye..
kisah neverland...
kisah kahwin dgn waris Elvis...
kisah kulit hitam putih..
kisah pakai topeng..
kisah anak2nya...
kisah hutang2nya..
tapi...sedikit pun aku xpernah rasa nak benci...sbb aku tau, media zaman sekarang lain caranya..
atau mungkin jg sbb aku sengaja xambik peduli..

kalu di TV tunjuk muka dia...video dia..
aku takkan kalih rancangan...aku layan..
liriknya...videonya...
pasti akan lekat kat ingatan..

tapi aku bukan peminat setia...
aku xlah sering mencari maklumat...
mencari lagu dan lirik...
mencari berita terkini...
hanya beri perhatian setiap kali muncul sendiri...

Tapi..bila beliau tiada...

aku tersentap bila pagi berita tentangnya tersiar di radio..
benarkah?
betulkah?
pagi itu redup sahaja....dan akhirnya benar rupanya...

bila beliau tiada...
aku mula rajin mencari...
hari ini aku terbaca komen di youtube...
juga bukan peminat setia..
tapi sama macam aku...suka...tp tidak beria..
sedih dgn beita pemergian beliau...
dan disamakan perasaan itu dengan
anak dan ibubapa...
ada anak yang sayangkan ibubapanya....
tapi sgt jarang untuk berjumpa walaupun ada dalam ingatan...
bila ibubapa meninggal...barulah terasa kehilangan..
baru mencari memori untuk ingatan...
cuba mengingati nasihat2 yang pernah diberi...
baru membuka lembaran gambar untuk menatap.........sayu......

p/s: mesti ada yang pelik...bila ulama' meninggal (cth. fathi yakan) aku xpun wat entry khas...tp MJ ada...aku pun xtau menjawab...mungkin sbb dr kecik aku kenal dia...dr TV, akhbar dan internet...jg abg2....

2 wiSdom of WordS..:

nz said...

GIVE THANKS TO ALLAH lagu dia ke?

dyanamastor said...

saya buat sedikit research...dan ini maklumat dari seorang hamba Allah yang sy dapat...

“The song “Give Thanks to Allah” is not sung by Michael Jackson, but by a singer called Zain Bhikha. It was included in an album called “Towards the Light” for this singer, and in another called “Bismillah” by Yusuf Islam, which dates back to 2001. The album “Bismillah” is present on Amazon and the single is in there, for those who want to verify. ”

Extract from http://www.danielpipes.org/comments/31213

walaupun suara sgt lebih kurang, tapi sebutan arabicnya terlalu baik, mungkin bukan (^_^)