Tuesday, June 2, 2009

RezeKi iTu daRi ALLAH (^_^)

hehe..
weekend baru nih sangatla sibuk...
tapi bukan dengan kerja..tapi dengan family..
memandangkan ibu n ayah taknak susahkan abang ngah aku, maka dorang decide turun KL naik shuttle train KTM Ipoh-KL-Ipoh...
well...my parents dah lama xnaik ketapi...dr 1977 xslap aku...
so kami n dorang sama2 excited hahaha...aku n abg lop aku siap tunggu tepi escalator kat KL sentral untuk amik gambar bersejarah...haha...tp memandangkan gmbr tu kat abg...so xde la dlm entry ni hehe...
so malam jumaat tu memang tido lewat la...sembang+makan nugget+tengok tv...aku tido 4.30am heheh....

sabtu...kitorang gi kenduri belah makcik aku, adik ipar mak, mak cu...sangatla meriah...buat kat kampung, so gotong royong dah jadi kemestian..mak aku semangat tau bawa pisau, kunun2 mao tolong masak....sampai2....kami tolong makan je....lama xmakan sup tulang+kicap pedas yg sedap...fuhhhhh.....besh2....pasuh kami gi Klang lak...jumpa sedara mak yang nak wat kenduri next week...ayah mak xdapat gi sbb ikot rombongan meminang anak besan (adik kakak ipar aku)...hehe...dengan salah jalan sume...maka banyak jugala masa diambil...penat2...

then...ahad...jeng3......abang aku bawa kitorang gi food testing...untuk kenduri kawen dia nanti...aku mula2 xnak ikot...tp abang kata rugi sebab meja 10 org...fikir2...bila lagi nak makan free2 je hahahah...maka...


pembuka kata...


nampak x muka xsabar nak makan??haha


nasi bukhara


lauk pauk yang serius sedap...




selepas 30 minit...nampak x punya banyak lebey


dessert


my mOm..


lukisan ni harganya...


ini!RM5500


muka da kenyang n puas hati hahahah


diakhiri dengan lawatan ke ballroom.....hehe...


begitulah....sesungguhnya rezeki itu dari ALLAH.....alhamdulillah....

Other things may change us, but we start and end with family
~Anthony Brandt ~

7 wiSdom of WordS..:

Angah said...

bkn mak tanak susahkan angah la, mak takut korang tak cukup lauk nak rasa masa food testing tuh... tu la sebabnye....whuhuhu

dyanamastor said...

hehe..owh...begitu ea??hehehhe...ingt sbb mak siankan angah...upenye riso xckup laUk keh3.....(kunuuuun)..tp lauK tetap terlebey....hehe....

Ndeyla :) said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
sape suro x bawak adek mu ini...
kan da membazir..ish3...:(

Anonymous said...

Maaf mencelah. Sekadar ingat-mengingati. Berita gembira dari Allah ttg rezekiNya untuk hambaNya.

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)

View Profile: Rantong™

dyanamastor said...

to adik...hehe..ingat2 sket awak tuh kat skolah heheh...kalo ko ade mmg akak kasi can, akak xg pon xpe..hehe..tp hakikatnya....akak yg dpt g heheee..

to Rantong...syukran 'alaik!alhamdulillah, masih ada yg sudi mengingatkan (^_^)

Ndeyla :) said...

oh...xpe2....
t..tym kduri..
bungkus tau.....
yg penting nyer dessert tuh...
BUNGKUS TAU!!!
anta kat skola org.....

mengharap nehh.....

dyanamastor said...

haha...nnt org try eh...
plg teruk pon ko kna nyanyi lagu "berhenti berharap" je hehehehhe