Monday, May 25, 2009

Encik keLawaR n miSS perFect......

salam..
nak dijadikan cerita...sabtu lepas, pukul 5.45 am...aku terjaga...
tap tap tap...bunyi macam tapak kaki dlm bilik aku....
aku buka mata luas2...dalam gelap tuh aku tengok keliling....ader org ke dalam bilik aku??
xde...huhu...then nampak dlm kesamaran benda terbang2...
eh....ada rama2 besar ke?...pastuh dia hinggap kat bakul baju aku...and aku tengok cara dia gerak..macam....

tbe2...dia terbang arah katil...aku pun melompat dan terus pasang lampu..
huhuhuhu...keterkejutan melampau membuatkan aku terketar sindri2...
ENCIK KELAWAR!! huhu...sbb terlalu terkejut...aku pon tatau nak wtpe...aku amik selimut and kelubung hahahah...pastu azan bunyi...tp kelawar tu terbang2 lagi dlm bilik aku cari jln kluar (tingkap tutup...1 je kurang rapat) huuhu.....aku kuar (ingat ea...aku tgh kelubung dengan selimut)...then terfikir....ni kalo ade org kuar bilik...nnt ingt aku nak mencuri lak..hahahah...aku pon masuk balik...sempat aku nampak encik kelawar jatuh atas almari...aku tggu reda skit...aku pun letak selimut kat katil, capai towel and brg...terus g mandi...balik aku buka tgkap luas2....saat aku buka tgkap, aku dengar something terlanggar kipas, sampai jatuh habuk (kipas xcuci hahahah)...tapi nothing...xder papae pun...ermmm....aku abaikan n solat....dlm hati mcm terfikir sumthing...tp abaikan...tghari skit aku amik panadol actifast..kot2la terdemam terkejut hehehe...
dijadikan citer...aku akan tido dgn lampu terbuka n tingkap tertutup rapat at least seminggu k!

miss peRfect???.................................................................xnak ckp pape..
cuma nak pesan kat diri sendiri n kawan2...

kita jangan suka ludah rata2....ludah ikut suka...ludah kat orang...kat kawan2 (dalam diam)...sebab kita xtau, mungkin 1 hari nanti kita terpaksa jilat balik ludah tu...n bila jadi, mesti kita jijik dan malu kan nk jilat balik...walau orang xnampak, tapi akan ada juga yang tau awak yang ludah dan awak yang jilat balik....dan lebih buruk kalu ada juga yang ludah balik pada kita....nauzubillah....jangan ludah2....xelok...burk perangai tu...
~jadi, ingat...semua manusia xperfect...termasuk awak wahai miss perfect...apa yang awak buat n cakap, walaupun orang xtau (beberapa je tau)...tapi ALLAH tau...so u r not perfect actually...n someday ALLAH may show things about u..and it has started already....maybe not all...but enough to tell people the truth....WALLAHUA'ALAM...

ayat di atas hanya metafora....senang cakap bak kata Nabil "Lu pikirla sendiri!"

6 wiSdom of WordS..:

Ayunie Ramli said...

lahai, penakut upenyer adik kita ni... betol2 jgn kita amalkan perangai begitu...renung2kan, dan selamat beramal...

dyanamastor said...

hik3...bukan takut kak...terkejut hahahah...xdpt diceritakan keterkejutan itu..huhu....
nih da bley join hot.fm neh hehehe

Badrulhisyam said...

Miss Perfect??
huhu..sabar je la akak.
memang ada org cmni..sakit hati je bile dah tau prangai dia...mcm die je yg sempurna.
Semoga dia menginsafi perbuatannye kelak..aminn...

Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar buahnya dengan batu, tetapi tetap dibalas dengan buah. -Saidina Abu Bakar As-Siddiq

dyanamastor said...

betulllllll sgt2 bad...akak fhm xde manusia smpurna..so kita jd diri sndiri...jgn dpn org, len...blkg org aduh3......tp bl skali org tau dia mcmn, menafikan skeras2...sdgkn xslh akui silap sndri...dlm ms sm betul2kn mn patut...hermmm...

sama2 kita m'ingatkan ea (^_^)

MarsMaseira said...

uish. kelawar? dari manekah? bukan kelawar tu dyana. batman tu. HEHEHE.

dyanamastor said...

hehe...mas...kalo batman mmg besh r haha...kwn dyana lg jht...kata itu drakula wo3..