Sunday, December 14, 2008

eksiDen..

EkSideN???

haha...
ni cerita lama sebenarnya...
sok genapla 2bulan benda nih jadi....
aku eksiden...motor langgar...actually salah aku pun ader gak...
tapi...bak kata org...benda nak jadi...
mungkin banyak hikmah yang tersembunyi (yg certai drnya aku da nampak)...
aku bersyukur gak sbb at least aku tau la nak watpe n nak deal mcmn kalo eksiden lagi...
dan kejadian nih jugak wat aku sedar...yang bangsa melayu memang suka menjatuhkan sesama sendiri...knapa aku cakap macam tu???laen kali aku citer k!..heheh..

anyway nak cakapnyer...sejak eksiden tuh...aku xbrapa brani nak bawa kete kuar dari upm da..
ntah r...mcm kurg percaya da kat motor2 di luar sana huhu..
jujurnya memang perkara plg aku risau waktu drive ialah org2 bermotor yang anggap orang lain lak bertanggungjawab pastikan dorg selamat di jalan raya...tapi dorg ikut suka jer hati nak bawa caner...ish3...so bila eksiden tuh berlaku...kerisauan aku bertambah 10x ganda dan membuatka aku skadar drive dlm upm..heheheh

tapi baru2 ni alhamdulillah...pelan2 aku da berjaya bawa kuar...tapi xjauh pun..huhu...tapi cukuplah untuk aku memberi ganjaran kat diri sendiri iaitu HOT ROD set dari KFC hehehehehe...campur cheezy wedges...nyam nyam...heheheh..mungkin gak penyakit ibu aku kena sket2 kat aku...(err...ibu aku ader lesen tapi seumur idup dia xpenah drive slain wktu blajar drive dl...hehehehhe)...ibu aku pun takut sebab ayah aku pernah terrrlanggar sorang makcik india yg kurang siuman..so dia ada dlm kete time tuh (kitorg yang laen kecik2 dalam kete gak)...so pastuh dia pun fobia..ehheheh...maner tak nya...masuk paper tau eksiden tuh....tido sekejap gak r kitorg kat balai bagi sesi soal jawab...hehehe.. (nih aku ingt sgt momentnye)..

perpun tapelah ibu...at least ader org nk tlg drive...so akak yg di perantauan nih kena kuatkan semangat utk layan jer laa aper pun halangan di sini..huhuh...doakan 'penyakit' aku nih cepat baik....leh aku drive ke ipoh lak pasnih hahahah....da stat baik da cuma blm sepenuhnya la..ehheh..

perpun thanx to sumer2 yang membantu time eksiden...selepas eksiden...dan hari2 sterusnya...
zaliza (kasik smgt)...kausar n istri (faithful witnesses)...kak aizat n abg zul(pmberi smgt dan pnunjuk jalan)...zamriey (tlg hantar dak tuh g spital n repairkan motor n tlg drive g jln2)......ayah n ibu (siap tlg wat air penawar utk kuat smgt).....abg2 aku yg tolong gelak dan tlg kasik nasehat gak..ehheheh....kak adi pun...dan sumer2la yg tlibat secara lgsung n xlgsung hehheeh...sowi kalo ader yg xtersebut..huhu...

perpun...chaiyok dyana!!!!!!!!!!!!!
CHAIYOK....GAMBATE NEY!!!!


There is no such thing as accident; it is fate misnamed.
~Napoleon Bonaparte~

3 wiSdom of WordS..:

cuti2budget Malaysia said...

salam....

kak diana pon xcdnt gak ke..?xpe la..same la kite..huhu.

pape pon dpt jumpe gak blog k.diana..huhu

Naqiah said...

i FOund U!! =)

dyanamastor said...

to fikri
iyer..huhu...benda nak jadi...huhu
fik pun ker??bkn fahmi ea yg xcident tu?

to naqiah
caner leh jumpa neh??hehe