Monday, May 25, 2009

Encik keLawaR n miSS perFect......

salam..
nak dijadikan cerita...sabtu lepas, pukul 5.45 am...aku terjaga...
tap tap tap...bunyi macam tapak kaki dlm bilik aku....
aku buka mata luas2...dalam gelap tuh aku tengok keliling....ader org ke dalam bilik aku??
xde...huhu...then nampak dlm kesamaran benda terbang2...
eh....ada rama2 besar ke?...pastuh dia hinggap kat bakul baju aku...and aku tengok cara dia gerak..macam....

tbe2...dia terbang arah katil...aku pun melompat dan terus pasang lampu..
huhuhuhu...keterkejutan melampau membuatkan aku terketar sindri2...
ENCIK KELAWAR!! huhu...sbb terlalu terkejut...aku pon tatau nak wtpe...aku amik selimut and kelubung hahahah...pastu azan bunyi...tp kelawar tu terbang2 lagi dlm bilik aku cari jln kluar (tingkap tutup...1 je kurang rapat) huuhu.....aku kuar (ingat ea...aku tgh kelubung dengan selimut)...then terfikir....ni kalo ade org kuar bilik...nnt ingt aku nak mencuri lak..hahahah...aku pon masuk balik...sempat aku nampak encik kelawar jatuh atas almari...aku tggu reda skit...aku pun letak selimut kat katil, capai towel and brg...terus g mandi...balik aku buka tgkap luas2....saat aku buka tgkap, aku dengar something terlanggar kipas, sampai jatuh habuk (kipas xcuci hahahah)...tapi nothing...xder papae pun...ermmm....aku abaikan n solat....dlm hati mcm terfikir sumthing...tp abaikan...tghari skit aku amik panadol actifast..kot2la terdemam terkejut hehehe...
dijadikan citer...aku akan tido dgn lampu terbuka n tingkap tertutup rapat at least seminggu k!

miss peRfect???.................................................................xnak ckp pape..
cuma nak pesan kat diri sendiri n kawan2...

kita jangan suka ludah rata2....ludah ikut suka...ludah kat orang...kat kawan2 (dalam diam)...sebab kita xtau, mungkin 1 hari nanti kita terpaksa jilat balik ludah tu...n bila jadi, mesti kita jijik dan malu kan nk jilat balik...walau orang xnampak, tapi akan ada juga yang tau awak yang ludah dan awak yang jilat balik....dan lebih buruk kalu ada juga yang ludah balik pada kita....nauzubillah....jangan ludah2....xelok...burk perangai tu...
~jadi, ingat...semua manusia xperfect...termasuk awak wahai miss perfect...apa yang awak buat n cakap, walaupun orang xtau (beberapa je tau)...tapi ALLAH tau...so u r not perfect actually...n someday ALLAH may show things about u..and it has started already....maybe not all...but enough to tell people the truth....WALLAHUA'ALAM...

ayat di atas hanya metafora....senang cakap bak kata Nabil "Lu pikirla sendiri!"

Friday, May 22, 2009

My 'little' Sis.....heheheh

hehe...walaupun da ucap tadi
tapi saja je...sian kat makcik sorg ni...bukan apa...memandangkan dah ada anak sedara, sume orang ingat2 lupa besday dia hahahah...sian2....tapi kitorang ritu wat gak surprise party n kebetulan semua adik bradik ada ehheeh.....so...entry nih khas utk adek aku sorg yg prangai xmacam saiz badan die hehehehehh....jgn marah eh ila heheh...



wif her..


my lil sis..

so....belajar rajin2 k!
kata nak lawan akak hahahahahahhaha (gelak jahat)
hadiah nanti2 tuntut ea...tunggu gaji (^_^)

so...EPPI BESDAY AGAIN SIS!!!!!

SeLaMat haRi Ibu...n ePi besDay adek!!!

hehe...actually terlambat....soriii bz sgt...






nyway ni ada skit tatapan utk hr ibu lepas..heheeh....video neh abg aku n kwn2 office CS dia yang wat....



dan gambar2 bawah lak adalah surprise yang aku plan kasi kat ibu ehhehehe....thanks to Kak Nora...mmg best n hrga sgt ok.....and utk cerita lebih lengkap bolehla ke http://nr-yummie.afzaiafandi.com/category/hari-ibu-2009/page/2/
hehe..




so...slamat hari ibu...akak sayang ibu...
and to my adik....today 22 mei....besday dia yang ke 16...
so...EPI BESDAY!!!!moga pjg umur...murah rezeki....diberi kjayaan dunia akhirat...jgn nakal2...degil2...heheeh...study kuat2! SPM da dekat taO!! ni pk mainnnnnnn je...ehheheheh...


Saturday, April 4, 2009

CHAIYOK!!!!!!!!

SALAM..
erm...akhir2 nih hati aku cepat tersentuh...
maybe emosi xstabil haha...
bayangkan, aku jrg nak nangis depan orang lain..
tp hari tuh aku terrrnangis waktu kasi penghormatin terakhir untuk mendiang PM Dr. Tong Chow Chin, lecturer mikologi aku baru ni..
dia sgt happy go lucky...n energetic..tp ms aku tengok muka dia kali terakhir...
dia nampak tua sangat2...n aku pun tersayu...time org da kuar pun sempat aku tengok lagi skali lebey dkt n bisik "may u rest in peace Dr!"....

and....hr ni aku tersentuh lagi...
aku saja2 buka blog sementara tunggu autoclave barang2 eksperimen...
and aku terjumpa video ni kat blog encik Saiful Nang, jurugambar famous ituh...
seriously, aku mcm dapat kekuatan....jadi..
aku kongsi video tuh di sini...agama atau bangsa bukan ukuran...
tauladan yang baik itu jadi sandaran...wallahua'alam



~~Our greatest glory is not in never falling but in rising every time we fall.~~
Confucius

Friday, March 20, 2009

60 earth houR!!

salam..
memula aku blur gak...
apekebenda neh..
but then perasaan ingin tahu aku membuatkan aku pegi gak ke laman web tu..
dan...well..aku mmg environmentalist hahahahah...





yeah...support 60 earth hour...For our beloved EARTH...

anyway...I'M JUST 1 PERSON (^_^)

Monday, March 9, 2009

diNNer!!!!!


LOKASI: CYBERVIEW LODGE RESORT & SPA


dengan En. Man pengurus kolej waktu kami dl..

Sedar x sedar...kejap je masa berlalu...
Semalam berakhirlah MAPG 09...Malam anugerah Pra Graduan Kolej 14 UPM...
Well...aku pegi as alumni jer..
niat meraikan kwn2...n jumpa kwn2 alumni MTM lain...
rindu nak kmpul sm kwn2 MTm...though xrmai yang dtg...
tp ht kira puas la jg...huhu...

wif keboNe..my partner of da nite..haha

bersama En. Kemilau Putra hehe..

So..tahniah pd pemenang2 anugerah k!..Fik (Kemilau Putra)...Bad(Teraju Putra)...Tan (Bestari Putra)...n pemenang yg 10 org tu (Kencana Putra)...pada yang xberjaya..
takpe..Yg penting niat utk berbakti pd kolej n wrga kolej...
so the award will come itself (^_^) maybe not here...but someday u'll know...

pada kawan2 alumni lak...azim n miza, aie n k.ros, mas n wad, shidah n kebun...thank u so much k sbb join (cewwah...mcm ajk lak)....pd k.wawa n k.lia pun...wlaupun final year tp kira alumni mtm la..heheh...

pada ajk MAPG..(mcm bc lak)...slain pendaftaran, yang lain mmg superb...best!!..makanan best..acara ok, tersusun n tratur...video pun kire better than MAPG last year..so tahniah ea!!

aku rasa ni maybe la last kot aku join dinner kolej...pasnih da org xknal..xkan nak join lg hehe...

Anyway...hoestly...time tayangan multimedia, rasa rindu tbe2 datang....da lama aku lupakan rndu2 pd memori MTM neh...tp video tuh skit sbyk mengorek blk...erm...byk gila kenangan pahit manis sm kwn2 MTM dl....xper2...len kali citer...so here are de other pictures...apologize for da blur..depend pd tgn org huhu...


da sweet couple..k.ros n bro aie


da cute couple..azim n miza..

dessert yg best...emmmmm sedapp..



dengan shidah..


k.rose n me..


hehe...saje xmo betulkan..


k.lia..miza..azim..k.wawa.me..n shidah


wif miza..


dengan k.lia..


my lil' bro..chip chip hahaha..


jejaka MAPG???


hot couples wif celebrity of da nite hehehhe


k.wawa...amboiii..


my bro n sis..haa..cpt sket ns minyak eh!


aduh..gadis ayu??

luv dis pic..wlaupun nampak tembam hahah


macam kat rumah lak..hehe




mas sama partnernya..Mr. eX-Pres yg kijam..


main golf d malam buta?

Sunday, March 8, 2009

English and me...

salam...uhuk3...fuh fuh (tiup habuk...haha)..
lamer gila xupdate..hehe...berabuk betul blog neh keh3..
nyway sbnarnya byk nak tulis...cm ms memang ske cmburu2 neh...ish3...

so...wlaupun rs mcm byk nk tulis...tp kali ni nak citer psl 1...English dan saya hehe..
bau2 nih...lepas jer habis tolong prof kat kelas PRT2008, aku pun kemas2 la brg2...smbil tnggu prof mlayan student2...

wktu tu ader 3 org dtg kat prof, mengadu ttg english mereka...maklumla..prof kalu blh mmg galakkan student jawab test dlm english..ntah knapa tbe2 prof kt, "haa...tanyala RA sy ni...mcmn dia buat...English dia bgus...dyana skola mana dl dyana??"..aku terkasima sat..haha..n jwb "skola rendah ke mngh prof??".."menengah la".."erk...saya skola............S...M...K.... SMKA prof.. saya rs english neh depend individu kot prof...hehhe...mcm sy neh pjg citenye..tp rgkasnya...sy mmg ske bc buku english dr kecik"... Prof lak time tu la terkejut aku SMKA..mayb xsgka dak skolah agama pn leh excel in english ker...or mgkn gk sbb2 laen heheh...

anyway....sbnrnya...mmg byk kisah knapa aku suka B.Inggeris n agak ok la menguasainya (org ckp ea...bkn aku ckp)...

mula...dl aku xla pandai sgt BI..sbb aku stat TASKI...pastu masuk skola rendah pn Sekolah Rendah Islam...memang salu gak r aku gduh dgn abg2 sbb dorg ske kecik2kan aku (yg dl mmg kecik pun)...maklumla...dorg sumer da bgus BI time tuh..smpai aku penah ckp kat dorg..."alaa...kalo masuk syurga pn bkn ckp BI...ckp arab tau!" hahhah...smata2 nak mnangkan dr sndri...kemuncaknya...wktu tu ada cite "Jungle Book" kat wayang...aku tringin sgt nk tgk...last2 aku ckp kat ayah (wktu tu sumer org ade)..."ayah..bleh x nanti kite gi tengok cite Jungle Book?? " dengan menyebut Jung tu sbg jung...bukan jang...maka berderaila gelak ketawa abg2 ku itu...dan sjak itu mmg kna perli gila la...crita neh mmg tersebar smpai pakcik2 aku pun join perli2 aku...so....aku tercabar!!

Stat tu...aku study btl2...aku mnta ayah beli buku citer Bambi skali dgn kaset yg bley dgr org bacakan...aku ikut n ingt camner nak sbt pktaan...and aku rs tu la turning point...aku slalu skor BI...kat skola time tuh (skola swasta mmg xrmai student) so mmg agak menguasai la haha...dan bila masuk skola menengah, alhamdulillah aku masih boleh kuasai BI...byk cr aku guna...hafal lirik lagu...dengar lagu smbl tgk lirik...tgk movie smbil bc subtitle BI dia...n aku prasan 1 bnda...dr skolah rndah smpai skola mngh...aku mesti baik dgn cikgu BI...skola rndh Teacher Nurul..skola menengah Ckgu Rizal, Teacher Noriyat, teacher fatimah, teacher norizan...yg klakar...dlm byk2 budak 8A1B time PMR...aku sorg jer yg B sejarah...huhu...yg len B BI...mlainkan sorg lg kwn aku yg B Geo heheh..

Masuk matrik pun sama...bkn nak berlagak...tp alhamdulillah MUET aku bjaya dapat markah tertinggi di kalangan perempuan kat matrik aku (matrik aku sket je...matrik mara kulim..hehe)..ramai gak terkejut...yela..tgk pnampilan aku...gaya aku....maybe mcm xde talent haha...but never judge a book by its cover...aku bersyukur..at least aku dpt ubah anggapan manusia2 yg kata dak2 dr skola agama nih xpandai BI...you're wrong babe!!..

anyway...apa dpt aku ckp ialah...BI hanya bahasa...xbmksd BM dilupakan...tp kita kna berusaha...kuasai dua-dua...kalo bleh lebey lagi...sbb itu sj crnya kita dapat mengejar yang laen...tp jgn skali2 lupa martabatkan bahasa Ibunda...kerana di situ asal usul kita...
jadi...gudluck pada mereka2 yang sentiasa berusaha memajukan diri...Allah xkn ubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka mengubahnya sendiri (^_^)

p/s: al-Fatihah untuk Allahyarhamah teacher Noriyat yang kembali ke rahmatullah pada 2003(kisah sedey dlm idup aku)....Moga Allah menempatkan beliau di kalangan hambaNYA yg solehah...aminn...lagu ni ditujukan khas untuknya...amnya untuk sume guru2 aku...TERIMA KASIH CIKGU..

LILIN SEORANG GURU - InTeam

Pernah langkah ku payah
Menuju ke destinasi
Kerana malam gelap
Dan bintang hilang kerdipnya
Menjadikan arah ku keliru
Ke timur atau ke barat

Bagai lilin membakar diri
Menerangi kegelapan hati
Kau curahkan bakti dan budi
Jasamu tiada berganti

Namun tanpa rasa payah
Dia memimpin tanganku
Melangkah satu persatu
Dan mencipta jejak impian
Menjadikan arahku jelas
Aku harus ke hadapan

Ohoo aku kini rindu
Pada satu nama yang berjasa
Tuhan, beri kekuatan
Untuk mendidikku selamanya
Ku pohon restu kasih-Mu
Ampunkanlah guru-guruku

Semalam ku lihat dia

Di bibirnya ada kalimah
Yang bergetar saban waktu
Sambil tangan menggenggam lilin
Lilin yang tiada terpadam
Menerangi hidupku kini